wtorek, 21 lipca 2015

Bohemia

11/05/2015

32. Bohemia Premium Světlé Výčepní Pivo 3,9% (10°
33. Bohemia Regent Pivo Premium 5,0% (12°

Podczas ostatniej wizyty w Tesco w czeskim Trutnovie, dostałem w twarz pewną „akce” (promocja). A mianowicie, piwo Bohemia Regent Světlé Výčepní (tzw. dziesiątka) po 7,50 koron za butelkę i Bohemia Regent Premium (dwunastka) po 9,50 koron. Grzechem byłoby nie wziąć.

Szczerze mówiąc, spodziewałem się, że będzie słabo. Wszak nie każde czeskie piwo to dobre piwo. A jeśli coś niewiele kosztuje, to wiadomo. Zacząłem od „desitki” – dzień był ciężki, bałem się odpaść od stołu i zbyt prędko spotkać z podłogą. Zawartość alkoholu wręcz wymarzona, jak na piwo do gaszenia pragnienia. A do tego idealnie nadają się czeskie „desitki”. Lekkie, jak przystało na ten gatunek piwa, żeby nie powiedzieć wodniste, ale też wyraźnie słodowe, z delikatną mgiełką chmielu unoszącą się przyjemnie nad kubkami smakowymi. Wymarzone piwo na letnie upały, choć bez jakichkolwiek degustacyjnych ambicji.

Zgodnie z przewidywaniami, „dwunastka” (Premium) jest pełniejsze, bardziej wyraziste, słód zdecydowanie bardziej wyczuwalny, przy tym jednak jakoś mniej harmonijne, chmiel mniej ciekawy, nieprzyjemnie gorzki.

Jak już przyjdzie lato, nie pogniewam się na los, jeśli sprawi, że moja lodówka będzie pełna jednego i drugiego. Choć jeśli mogę wybierać, poproszę o světlé výčepní.

Trzecie ze zdjęcia, ciemne, smakowane i opisywane będzie wkrótce, wraz z paroma innymi ciemnymi piwami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz